Robert Enke vefat etti


2003 yılı, o zamanlar lisenin son senesini yaşıyordum. Ayrıca yine bu sene hafızamda çok net hatırlayabildiğim ilk maçlardan birisine de sahiplik ediyor. Çok sevdiğim bir dostumla okul olayları kızışmadan gidelim de bir maç izleyelim demiştik. Gittik stada aldık migros tribününde yerimizi. Fenerbahçe İstanbulspor ile hazırlık maçı oynayacak. Yeni transferleri heyecanla bekliyoruz, takımın durumundan da son derece umutluyuz. Maçın sonucunu da çok iyi hatırlıyorum. Büyük heveslerle gittiğimiz ligin açılış maçından 3-0 mağlup ayrılıyoruz ve neredeyse bütün gollerde de o sezonun yeni transferi olan Robert Enke'nin hatalı çıkış yapması durumu var. Sonrasında da bir rekora imza atılarak 31 Temmuz'da transfer edilen kalecinin sözleşmesi 10 Ağustos'ta feshedilerek ligde en az oynayan yabancı oyuncu ünvanını almıştı. İşin enteresan tarafı o sene gittiği sonraki takımda oynarken ligin kalecisi seçilmişti.

Az önce Enke'nin ölüm haberini okurken aklıma o izlediğim maç ve yaşadığım hayal kırıklığı geldi. Açık söylemek gerekirse sebebini bilmediğim bir şekilde son derece üzgün hissettim. Enke'nin o sezon gönderildiği takımda ligin kalecisi seçildiğini öğrenmem üzerine "iki taraf için de hayırlı olmuş" diye düşündüydüm ancak şimdi görüyorum ki hayatında önemli şanssızlıklar yaşamış Enke. Hannover 96'nın kalesini koruyan 32 yaşındaki (ki bir kaleci için çok da ileri olmayan bir yaş bence) kaleciye birkaç hafta önce bakteriyel mide rahatsızlığı tanısı konmuştu. 8 kere Almanya Milli Takımı formasını giyme başarısını da göstermiş kalecinin daha büyük talihsizliği ise 2006 yılında kalp rahatsızlığı yüzünden kaybettiği 2 yaşındaki kızı. Hayatını sonlandırma kararı veren Enke, tren çarpması sonucu hayata gözlerini yumdu ve polis de bunun bir intihar olduğunu doğruladı. Açık konuşmak gerekirse bu tatsız sonda kariyerinin de etkisi olduğunu düşünmeden edemiyorum. Zor bir hayat geçiren Enke'nin ölüm haberini okurken son derece üzüldüm, sağlığın ne kadar önemli olduğunu ve başı hiç sıkıntılardan kurtulmayan bu adamın bana futbolun sadece bir oyun olduğunu önemli olanın insan hayatı olduğunu hatırlatmasındandı belki. Rahat uyumasını temenni etmekten başka birşey gelmiyor elimden.

 

0 yorum: