Dünya'da Yılın Futbolcusunu Biz Seçiyoruz!


'2009 FIFA Dünya'da Yılın Futbolcusu Ödülü' için birkaç gün önce aday listesi açıklandı. Çoğunluğu tahmin ettiğim isimler olmasına rağmen arada birkaç sürpriz isimle karşılaşmadım da değil. Oyuncuların çoğunun Barça'dan çıkmış olması benim için sevindirici oldu elbet. Şimdi duygusallığı bir kenara bırakacağım ve listedeki her isimle tek tek ilgilenip kendi tahminlerimi yürüteceğim.

1-Michael Ballack: Chelsea'de top koşturan ve artık kariyerinin son demlerini yaşayan 33 yaşındaki Alman yıldız, bence listedeki en zayıf isimlerden birisi. Hala çok koşuyor, hala birçok gence taş çıkaracak derecede performans sergiliyor fakat Dünya'da Yılın Futbolcusu seçilmesi ben dahil birçok futbolsever için büyük sürpriz olur.

2-Gianluigi Buffon: Artık hemen herkes tarafından gelmiş geçmiş en büyük kalecilerden biri olarak gösterilen Juventus'un file bekçisi listedeki tek İtalyan isim. Ancak kariyerinde çok büyük başarılar yakalamış olan Buffon'un daha önce kazanamadığı bu ödülü bu sene kazanması çok zor.

3-Iker Casillas:
Listedeki diğer kaleci R. Madrid'in vazgeçilmezi Casillas. Ancak Casillas ne kadar müthiş bir performans göstermiş bile olsa, bu ödülü daha önce hiçbir kalecinin almamış olması istatistiğine dayanarak bu sene de bu kuralın bozulmayacağını ve Casillas'ın en fazla 8 sene önceki Oliver Kahn'ın başarısını yakalayıp 2. veya 3. olabileceğini düşünüyorum.

4-Diego: Werder Bremen'den Juventus'a transferi ile dikkat çeken Brezilyalı orta saha oyuncusu bence çok sıradışı bir futbolcu değil ve bu listede bana göre en zayıf isimlerden biri.

5-Didier Drogba: Bu sezon gösterdiği performansla yeniden eski günlerine döndüğünün sinyalini veren Drogba, yine de listedeki diğer yıldızların yanında bu ödülü kazanması en düşük oyuncular arasında.

6-Michael Essien: Son 4 yıldır Afrika'da Yılın Futbolcusu seçimlerinde ilk 3'e ancak girebilen fakat bir türlü 1. olamayan Essien'in bu büyük ödülü kazanma şansı ise neredeyse yok gibi.

7-Samuel Eto'o: Barça formasıyla yıldızı parlayan, kariyerinde Barça haricinde R. Madrid ve Mallorca gibi markalar taşıyan ve son olarak olaylı Ibrahimoviç takasıyla Inter'e transfer olan, golleriyle gönlümüzde taht kuran Afrikalı santrfor, bana göre ödüle en yakın 4-5 isimden biri. Belki de Weah'tan sonra bu ödülü alan ikinci Afrikalı olacak Eto'o. Fakat takım arkadaşı Messi’nin olağanüstü performansı onu biraz daha gerilere itiyor.

8-Steven Gerrard: Şu alemde en sevdiğim Avrupa takımlarından biri olan Liverpool'un gözbebeği ve yine tek sevdiğim İngiliz olan Gerrard, maalesef gece hayatına düşkünlüğü ve inişli çıkışlı performansı sebebiyle sanırım bu ödüle uzaktan bakacaklar arasına katılacak.

9-Thierry Henry: Daha önce bu ödüle iki kez yaklaşmış, fakat ikincilikle yetinmişti Thierry. Arsenal'deki muhteşem yıllarında bu payeyi kapamayan Henry, Barça'da sol açık oynuyor ve eski mevkiini unuttuğu için bizim bildiğimiz performansını mumla aratıyor. O yüzden üzülerek bu ödüle uzak olduğunu düşünüyorum.

10-Zlatan Ibrahimoviç: Bitirici, öldürücü, katil gibi sıfatların hepsine sahip olan ve bütünüyle mükemmel bir santrfor olan Zlatan, İtalya'daki normalden uzun macerasından sonra sonunda dünyanın en büyük kulübü Barça'ya geldi ve gollerine burada devam ediyor. Ödüle en yakın isimlerden biri ve hatta gönlümden geçen iki isimden birisi Ibrahimoviç.

11-Andres Iniesta: Top ayağındayken nereye atacağını daha top ayağına gelmeden düşünen bir mucit Iniesta. Barça'nın gizli kahramanı rolünde olan yıldız futbolcu, ancak görünür kahraman haline geldiğinde bu ödüle ulaşabilir. Diğer isimler arasında Iniesta zayıf gözüküyor...

12-Kaka: Çok sevdiğim Milan'dan bir türlü sevemediğim R.Madrid'e geçen Kaka, 2 yıl önce bu ödüle layık görülmüştü. Bu sezon biraz da Ronaldo'nun gölgesinde kalan yıldız sambacı oynadıkça takımına alışıyor ve gerçek performansını sergilemeye başlıyor. Ancak ödülü almak konusunda biraz isteksiz gördüm kendisini.

13-Frank Lampard: 31 yaşına rağmen hala antrenmanlardan sonra kendini geliştirme adına çalışan Mourinho'nun gözdesi, bu hırsına karşın istikrarlı futbolu dışında ödülü alması adına göze batacak ekstra bir şey yapmadı.

14- Luis Fabiano: Porto ile Şampiyonlar Ligi Kupasını kaldırmasından sonra Sevilla ile arka arkaya 2 defa Uefa Kupası kaldıran Fabiano son iki yıldır oldukça iyi bir performans göstermesine rağmen diğer hücum oyuncularının arasında şansı çok düşük.

15-Lionel Messi: Bana sorsanız Maradona ve Zidane'dan sonra dünya üzerine gelmiş en iyi futbolcu, kendisi hakkında yazacaklarımı buraya sığdıramam. O yüzden sadece diyorum ki, bu ödülü bu listede en çok hakeden futbolcu Messi, ancak sadece duygusal bir tahmin değil bu. Hem benim, hem de sevgili dostum Parahuman'ın bu listedeki favori ismi. Son iki yılda bu ödülü almaya yaklaşan ve ikinci olan Messi'nin artık bu yıl bu ödülü alması şart...

16-Carles Puyol: Barcelona savunmasının belkemiği ve en istikrarlı oyuncularından biri olan Puyol, defans oyuncularının bu ödülü alamama şanssızlığına sahip. Zira bu ödülü 18 yılda yalnızca bir defans oyuncusu kazandı, o da Fabio Cannavaro.

17-Franck Ribery: Galatasaraylılar için bir yürek yarası olan Ribery'yi bir de bu listede görmek, bambaşka bir yara açar kalplerde. Fakat yaş ve teknik açısından Messi'nin arkasında kalan Ribery, bu ödüle uzak olsa da Dünya Kupası'nda Fransa milli takımının yıldızı olacak gibime geliyor.

18-Cristiano Ronaldo: Sevmediğim M. United'dan sevmediğim R. Madrid'e giden sevmediğim bu Portekizli yıldız, geçen yıl bu ödülün sahibi olmuştu. Yine listede Messi'yle birlikte bu ödüle en yakın isimlerden biri olmasına rağmen, bence kendini Messi kadar futbola adamamasıyla rakibinden bir adım geride.

19-Wayne Rooney: Listedeki fiziksel güce dayalı, yani teknik özelliği pek üst düzeyde olmayan ender hücum oyuncularından biri olan Rooney'nin, Ronaldo'nun gidişinden kötü etkileneceğini düşünüyorum. Bu ödül için şansı bence çok çok az.

20-John Terry: Daha önce de söylemiştim, istatistikler bu ödülde defans oyuncularının pek şanslı olmadığını söylüyor. Ancak geçen yıl Chelsea'yi neredeyse tek başına sırtlayan Terry, listedeki defans oyuncuları arasında bu ödülü gerçekten hakeden bir isim.

21-Fernando Torres: Beklenmedik işler yapan Liverpool'un beklenmedik goller atan genç yıldızı Torres, taraftar beklentisini üzerinde en yoğun hisseden oyunculardan biri. Bence de bu listedeki ödüle yakın isimlerden.

22-David Villa: Muhteşem top tekniği ve vuruş yeteneği ile Valencia'nın tek kişilik dev kadrosu adeta. Takımın bir diğer David'i Silva ile beraber Valencia'nın gol yükünü sırtlanıyorlar birkaç senedir. Fakat Valencia'nın istikrarsız tablosu yüzünden Villa'nın bu listede şansı hiçbir zaman yüksek olamıyor.

23-Xavi Hernandez: Barcelona ve hatta İspanya milli takımının orta sahasının en kilit ismi, hem defansif hem de ofansif anlamda komple bir oyuncu olan Xavi, bu listedeki isimler arasında bu ödülü gerçekten hak eden 4-5 kişi arasında. Messi'yi geçip bu ödülü alması benim için sürpriz olsa da üzücü olmaz.

Listeye genel olarak baktım ve 4-5 tane favorim olduğunu farkettim, Eto'o ve Ibra arasında defalarca gittim geldim ve bunlar arasından 3 kişi seçmek gerçekten zor oldu ama bir seçim yapmak zorundayım. Buyurun benim şanslı listem:

1- Lionel Messi
2- Cristiano Ronaldo
3- Zlatan Ibrahimoviç

21 Aralık'ta seçimler yapılacak ve ben sırf bu tahminlerimin ne kadar tuttuğunu görebilmek için o günü iple çekeceğim. Haydi hayırlısı...

Teşekkür: Değerli fikirleri ve yorumları için sevgili dostum Özgür'e...

 

0 yorum: