Milli takım ve klüp arasında kalmak

Bu bloga yazmaya başlama sebebim, etraftaki binlerce yorumcunun, yorumculuk olarak gördükleri şeyin sadece hatalı kusurlu şeyleri görüp bunları avaz avaz söylemek olduğunu görmemdi. Ben de birşeyler yazacak olursam mutlaka birkaç çözüm alternatifi üretirim, eğer üretemiyorsam kurulu sisteme de laf etmem diyordum. Ancak 2 gündür kafamı kurcalayan öyle bir konu var ki hiçbir şekilde bir çözüme ulaştırabileceğimi sanmıyorum. Bu arada olayın gerçekliğinden tamamen emin değilim, bir gazete haberi üzerinden yazıyorum ancak zaten farazi bir olay gibi düşünerek işin içindeki çıkmazı göstermek istiyorum.

Brezilya teknik direktörü Dunga, Fenerbahçeli futbolcu Andre Dos Santos'u arayarak "Eğer takımında sol bek oynamazsan dünya kupasında milli formayı giyemezsin, defansif özelliklerini kaybediyorsun." diyor. Andre Dos Santos da her futbolcunun rüyası olan bu organizasyonda forma giyebilmek adına Fenerbahçe teknik direktörüne gidiyor ve durum budur diye anlatıyor. Daum da "Ben seni oyun sistemimde defansif bir yerde değil ilerde kullanmak istiyorum." cevabını veriyor.

Yani Dunga sol bek oyuncusunun defansif özelliklerini kaybetmesinden ve bu durumun milli takımın başarısını etkileyeceğinden çekiniyor. Daum takımın onca para verip aldığı bir futbolcudan kendi sistemi içinde mümkün olan en üst seviyede istifade etmeye çalışıyor. Durum böyle olunca da futbolcu tamamen arada kalıyor ve herkes adına keyifsiz bir çıkmaza sürükleniyor durum.

 

1 yorum:

  1. Hakan Kara said,

    Şimdi bu durumda Daum'un sözü geçecek sanırım. Dos Santos'a doğal olarak milli takım cazip gelecek ama yine de Daum onu istediği yerde oynatacak. Dos Santos ya Daum'un istediği yerde oynayacak ya da isyan edip kadro dışı kalacak. Kadro dışı kalırsa da milli takımda oynayabilir mi orası da ayrı bir konu tabi.

    on 6 Kasım 2009 13:27