Son dakikada kaleci golü

Bir futbol klişesi geçtiğimiz haftalarda beklenmedik bir şekilde sonlandı. Bu bahsettiğim klişe ise şudur ki: geride olan takım için averaj önemli değilse son dakika kornerinde ya da duran topta yenilen takımın kalecisi de depara kalkıp karşı ceza sahasına gider. Genelde de top yakınlarına bile gelmez sonra da yine bir deparla kalelerine geri koşmaya çalışırlar. Bir de anlamadığım nokta korner kullanılırken kaleci ceza sahasında durur ama ön libero ya da kanat adamları ceza sahası dışında durur. Yani aslında demek ki amaç ceza sahası içini de öyle hınca hınç doldurmak değildir.

Geçtiğimiz günlerde Avrupa Liginde oynanan Standart Liege - Alkmaar maçında da bu olay yaşandı ancak bu sefer gol ile sonuçlanda. Ayrıca golü atan kaleci de Türkiye Ümit Milli Takım kalecisi olan Sinan Bolat. Gelen ortaya çok iyi yükselip kafayla topu birçok forvetten başarılı şekilde tam köşeye gönderen Bolat'ın beni daha çok ilgilendiren yanı ise maçtan sonra söyledikleriydi. Çünkü sözleri benim birinci paragrafta söylediklerimi kanıtlar nitelikteydi. Şöyle ki Bolat açıklamasında: “Serbest vuruş kullanılmadan önce yedek kulübesine baktım ve ‘Git’ denilince rakip kaleye koştum. Çünkü kaybedecek bir şeyimiz yoktu. Gol atacağım aklımın ucundan geçmiyordu. İşin açıkçası kalabalık yaratmak için gittim. Arkadaşım çok iyi orta yaptı. Ben de topun bana geldiğini görüp yükseldim. Neticede top ağlarla buluştu, mutluyum” demiş. Sahalarda görmek istediğim türden bir klişeyi canlandırdığı için kendisine burdan teşekkür ederken golü için de ayrıca tebrik etmek gerek. Ayrıca kendisi hakkında kısa bir bilgi vermek gerekirse, şuan ismi birçok klüple anılan Bolat 21 yaşında ve 1.87 boyunda. Geçen sezon da son dakikada bir penaltı kurtararak takımının play-off'lara kalmasını sağlayan Bolat 1988 Kayseri doğumlu ve kayserinin plaka numarası olan 38 numarayı forma numarası olarak tercih ediyor.

 

0 yorum: